Output Life

人生をアウトプットする

バックグラウンド

今日は私のバックグラウンドについて。

定期的に振り返ることが大事だと思うので、まず今回は第一弾として。

 

私は田舎に長男として生まれました。

小さい頃から体が弱くて、病院によく行っていました。

小学校に入るまでは毎年入院してたくらいです。

母が病院で働いていたこともあり、

なんとなく病院というのを身近に感じていました。

 

幼稚園では昼寝の時間があるのですが、

寝つきが悪くて、幼稚園にある本を読んでいました。

図鑑とかをよく読んでいましたが、

自然への興味はこの経験がベースになっているのではないかと思います。

 

また、田舎なので友人との距離が非常に近かった。

近所に優秀な友達がいて(勉強できるとか、足が速いとか)、

その真似をして塾やスイミングスクール、空手教室に通ったりしていました。

ただ勉強ではそこそこ上手くいったものの、スポーツではぼろぼろでした。

野球チームの仲間からは「お前は声だけはいいな」なんて言われたこともあります。

考えれば、この劣等感から、チームや社会に貢献できる人間になりたい、

という思いを抱くようになったのだと思います。

 

-----

 

Today, I'm writing about my background.

I think recollecting each background is important. This is the first time.

 

I was born in rural area in Japan as my parents' first son.

When I was a child, I was weak and often went to hospital.

Until I entered to the elementary school, I would be hospitalized every year.

In addition to that, because my mother worked in a hospital,

I felt familiar with hospital.

 

At my kindergarten, we had a nap time, but I couldn't fall asleep very much.

So I read books in the kindergarten.

I used to read encyclopedias, which made me interested in nature and science I think.

 

As I lived in rural area, we were so close to each other.

Excellent friends lived around me, and I followed them and I went to private school, swimming school or karate dojo.

Though I did well in study, I couldn't do well in sports.

Once I was told "you do well only in cheering" from my baseball teammate.

Thinking it back, those experieces made me think I want to contribute to my teammates or society.